Přídavná těsnění lineárního vedení
Lineární vedení jsou během provozu vystavena různým typům znečištění. Účelem těsnícího systému je zabránit průniku cizích částic jakéhokoliv druhu dovnitř vozíku a také minimalizovat ztráty maziva.
Vozíky lineárního vedení NTN-SNR jsou standardně vybaveny těsněním typ SS, což je kombinace koncového těsnění se dvěma břity, vnitřního a spodního těsnění.
Lineární vedení NTN-SNR lze vhodně doplnit dalšími přídavnými těsněními a tím nalézt optimální variantu pro různé aplikace s různými podmínkami znečištění.
Koncové těsnění
- Těsnění se dvěma břity
- Těsnění umístěno na čele vozíku, kde chrání před znečištěním z vnějšku
- Minimalizace ztráty maziva
- Těsnění pro běžné podmínky použití
Vnitřní těsnění
- Těsnění se dvěma břity
- Těsnění umístěno uvnitř vozíku a chrání proti znečištění se shora kolejnice
- (zejména od montážních otvorů kolejnice)
- Minimalizace ztráty maziva
- Těsnění pro běžné podmínky použití
Spodní těsnění
- Těsnění se dvěma břity
- Těsnění umístěno uvnitř vozíku
- Chrání proti znečištění zespodu
- Minimalizace ztráty maziva
- Těsnění pro běžné podmínky použití
- Pro vertikální aplikace
Laminátové těsnění MLS
- Těsnící prvek s několika vrstvami laminátu
- Impregnace olejem
- Pro vedení v podmínkách silného znečištění
- Kombinace s dvojitým těsněním nebo dvojitým těsněním a plechovým stěračem
Dvojité koncové těsnění
- Kombinace dvou koncových těsnění a distančního plechu
- Těsnění v případě těžké kontaminace
- Možnost v kombinaci s plechovým stěračem
Plechový stěrač
- Nemá žádný kontakt s kolejnicí
- Těsnění proti hrubým nečistotám
- Nevhodné při použití jako samostatné těsnění
LFS – těsnění s nízkým třením
- Těsnění s jedním břitem
- Snížení třecího odporu
- Použití v podmínkách s nízkým stupněm znečištění
Možnosti konfigurace:
SS
UU
BB
EE
FF
GG
VV
WW
LL
JJ
Značení | Lineární vedení | Popis | |
---|---|---|---|
LGB - standartní | LGM - miniaturní | ||
SS | S | - | KONCOVÉ TĚSNĚNÍ NA OBOU STRANÁCH, VNITŘNÍ A SPODNÍ TĚSNĚNÍ |
AA | X | X | BEZ TĚSNĚNÍ |
UU | X | - | KONCOVÉ TĚSNĚNÍ NA OBOU STRANÁCH |
BB | X | S | KONCOVÉ TĚSNĚNÍ NA OBOU STRANÁCH, SPODNÍ TĚSNĚNÍ |
EE | X | - | DVOJITÉ KONCOVÉ TĚSNĚNÍ NA OBOU STRANÁCH, VNITŘNÍ A SPODNÍ TĚSNĚNÍ |
FF | X | - | KONCOVÉ TĚSNĚNÍ NA OBOU STRANÁCH, VNITŘNÍ A SPODNÍ TĚSNĚNÍ, PLECHOVÝ STĚRAČ NA OBOU STRANÁCH |
GG | X | - | DVOJITÉ KONCOVÉ TĚSNĚNÍ NA OBOU STRANÁCH, VNITŘNÍ A SPODNÍ TĚSNĚNÍ, PLECHOVÝ STĚRAČ NA OBOU STRANÁCH |
ES | X | - | DVOJITÉ KONCOVÉ TĚSNĚNÍ NA JEDNÉ STRANĚ, VNITŘNÍ A SPODNÍ TĚSNĚNÍ |
FS | X | - | KONCOVÉ TĚSNĚNÍ NA JEDNÉ STRANĚ, VNITŘNÍ A SPODNÍ TĚSNĚNÍ, PLECHOVÝ STĚRAČ NA JEDNÉ STRANĚ |
GS | X | - | DVOJITÉ KONCOVÉ TĚSNĚNÍ NA JEDNÉ STRANĚ, VNITŘNÍ A SPODNÍ TĚSNĚNÍ, PLECHOVÝ STĚRAČ NA JEDNÉ STRANĚ |
VV | X | - | DVOJITÉ KONCOVÉ TĚSNĚNÍ NA OBOU STRANÁCH, VNITŘNÍ A SPODNÍ TĚSNĚNÍ, LAMINÁTOVÉ TĚSNĚNÍ NA OBOU STRANÁCH |
WW | X | - | DVOJITÉ KONCOVÉ TĚSNĚNÍ NA OBOU STRANÁCH, VNITŘNÍ A SPODNÍ TĚSNĚNÍ, PLECHOVÝ STĚRAČ A LAMINÁTOVÉ TĚSNĚNÍ NA OBOU STRANÁCH |
LL | X | - | NÍZKOKONTAKTNÍ TĚSNĚNÍ NA OBOU STRANÁCH |
JJ | X | - | NÍZKOKONTAKTNÍ TĚSNĚNÍ NA OBOU STRANÁCH, SPODNÍ TĚSNĚNÍ |
XX | X | - | TĚSNĚNÍ DLE POŽADAVKU ZÁKAZNÍKA |
S Standartní těsnění
X Dostupná kombinace těsnění
- Kombinace těsnění pro vedení není možná